Dé oplossing voor handhavingsprofessionals om slim, veilig en volledig digitaal te werken
Bezoek website Plan online demoHandhavingsorganisaties begrijpen als geen ander dat datamining dé manier is om de hit ratio in het handhavingsproces te verbeteren.
InSZicht van Maxdoro transformeert gemeenten en overheidsinstellingen naar datamining-organisaties waar het handhavingsproces effectief en efficiënt verloopt en data uniform en digitaal wordt opgebouwd en altijd en overal beschikbaar is via web, tablet en smartphone.
Een fraudeonderzoek begint met een melding die tevens de aanleiding vormt voor het te verrichten onderzoek. Er kan een onderscheid worden gemaakt tussen een interne en externe melding. Een interne melding kan afkomstig zijn van een inkomensconsulent of in het kader van thematische onderzoeken of geïnitieerde projecten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan projecten in het kader van adressen onderzoeken. Een externe melding kan afkomstig zijn van een burger of ketenpartners. Bij ketenpartners kunnen wij onder andere denken aan het UWV, SVB, IND of de Belastingdienst.
Bij ontvangst van de melding wordt deze verrijkt door middel van een (administratief)voorbereidend onderzoek. Bij dit onderzoek worden onder meer de volgende handelingen verricht:
Na het verrijken van de melding kan de onderzoekswaardigheid worden beoordeeld. Indien het verrijken van de melding voldoende aanknopingspunten biedt voor nader onderzoek, kan het rechtmatigheidsonderzoek worden opgestart.
De verkregen informatie uit het voorbereidend onderzoek kan worden toegevoegd aan InSZicht. Zo kunnen na de BRP en RDW controle respectievelijk de bewoners en voertuigen worden toegevoegd aan het dossier in InSZicht. Ook gegevens van Suwinet (printscreens) en eventuele bankafschriften kunnen worden toegevoegd, waardoor bij aanvang van het onderzoek kan worden gewerkt op basis van een compleet en toegankelijk dossier.
De werkwijze bij het rechtmatigheidsonderzoek is afhankelijk van de uitkomst van het voorbereidend onderzoek en met name de verkregen informatie. Voor welke werkwijze ook wordt gekozen, InSZicht voorziet in efficiency en zorgvuldigheid.
InSZicht biedt drie rapporten voor het afleggen van een huisbezoek, te weten; Huisbezoek redelijke grond ex. art. 17 en 53a lid 6 Pw, Huisbezoek ex. art. 53a lid 2 Pw (aanbod) en Huisbezoek in het kader van zorg en dienstverlening.
Het voorbereidend onderzoek en rechtmatigheidsonderzoek vormen de basis voor het eindrapport. Op basis van de bevindingen wordt er door middel van de “rapportbuilder” automatisch een (eind)rapport gegenereerd, welke is voorzien van de relevante wetsartikelen en bijlagen. Het (eind)rapport bevat de volgende adviesmogelijkheden;
Wij komen graag bij u langs voor een presentatie of een interactieve demo. Bel ons of plan direct een afspraak in onze agenda.
Bel : 033 462 77 07 Plan een online demo"Door het gebruik van de InSZicht app zijn onze Sociaal Rechercheurs en Handhavers Fraudebestrijding beter in staat gesprekken en huisbezoeken efficiënt, juridisch juist en sneller af te ronden."
"InSZicht is vooral voor het werk op straat zeer handig! De app is veilig en bespaart ons veel tijd. Verzamelde informatie is direct verwerkt en veilig op de juiste plek opgeslagen. "
"Een ideaal instrument om huisbezoeken, getuigenverklaringen en waarnemingen op een snelle, gestructureerde en veilige wijze digitaal vast te leggen."
"De InSZicht applicatie zorgt voor uniformiteit van rapporteren en tijdswinst. Hierdoor kunnen onze consulenten Handhaving efficiënter en effectiever fraudeonderzoeken uitvoeren."
Bel ons dan via 033 462 77 07 of gebruik het onderstaande contactformulier om contact met ons op te nemen.