De gemeente Nijmegen is er bijna klaar voor. Nog een laatste training en bureau handhaving binnen de afdeling Zorg en Inkomen van de gemeente Nijmegen voert handhavingstrajecten uit op mobiele devices. Daarmee kiest de gemeente Nijmegen voor toekomstgericht, snel en efficiënt werken.
Het sociale handhavingsplatform InSZicht maakt het voor de 18 handhavers en sociaal rechercheurs van de gemeente Nijmegen mogelijk om overal overzichtelijk en mobiel te werken met beveiligde data. Zowel het voorbereiden op, als het uitvoeren en afronden van een handhavingstraject wordt met InSZicht makkelijker. Ook hebben de handhavers onderling inzage in elkaars projecten. Dit alles maakt handhaven niet alleen slim, maar ook een stuk leuker.
“We verwachten dat we onze dossiers met gebruik van de app sneller en nog zorgvuldiger kunnen opbouwen. Daarnaast voorzien we de nodige tijdswinst per onderzoek, wanneer het gebruik van de app voldoende ingeburgerd is.”
Sandra Pelzers, Bureauhoofd Zorg en Inkomen Gemeente Nijmegen.
Dat klinkt allemaal zeer vooruitstrevend, maar hoe werkt dit proces nu in de praktijk? Handhavingsonderzoeken worden in de InSZicht app, op een mobiele device naar keuze, online geopend. In de app staan de vragenlijsten, geladen met persoonlijke data, klaar voor het bezoek. Tijdens een bezoek worden de vragenlijsten moeiteloos, snel en offline doorlopen in de app. Ook kan men op de smartphone of tablet digitaal foto’s toevoegen en een handtekening zetten. Na afronding van het bezoek wordt, via de beveiligde online omgeving, alle data geüpload naar de database. In een frauderapport worden onder andere het gespreksverslag en het formulier huisbezoek makkelijk en eenvoudig ingevoegd.
Wilt u ook overal sneller en efficiënter werken? En overal veilig toegang tot uw waardevolle data? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier.
We komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demonstratie en denken mee voor de best passende oplossing.
Neem gerust contact met ons op! Wij reageren op werkdagen binnen 24 uur.