De afdeling Handhaving van de Gemeente Enschede is een groot voorstander om processen te verbeteren middels digitale oplossingen. Met de inzet van InSZicht wil de afdeling naast tijdswinst, een snellere en sterkere inrichting van dossieropbouw realiseren.
Gemeente Enschede is op 17 februari jl. gestart met de pilot InSZicht. De gemeente heeft eerder al pilots gestart met ander soortgelijke applicaties. Mélanie Slootheer, projectleider Handhaving van de Gemeente Enschede zegt hier het volgende over:
"Het dynamische karakter van de InSZicht applicatie gaf de doorslag om de pilot te starten. In tegenstelling tot andere apps is hier ruimte om het dossier zelf in te richten. Het systeem dwingt bijvoorbeeld niet om een verplichte vragenlijst te doorlopen tijdens een klantgesprek. Vragen zijn namelijk aan en uit te vinken en ook zelf op te voeren. Daarnaast is de koppeling met andere systemen en het bewerken van screendumps (zoals het vervagen van personen of auto’s op foto’s) een uitkomst”.
De pilot is gebaseerd op een pilotovereenkomst waarbij de Gemeente Enschede de applicatie gaat gebruiken om te onderzoeken of het digitaal werken met inSZicht leidt tot een verhoging van efficiëntie en functionaliteiten van handhavingsprocessen in de gemeente Enschede. Binnen deze overeenkomst zijn een aantal doelstellingen opgesteld en deze worden geëvalueerd tijdens de evaluatiepogingen.
Neem gerust contact met ons op! Wij reageren op werkdagen binnen 24 uur.